Recipe: Appetizing Jus Oren Susu Manis

Jus Oren Susu Manis. Sekiranya buah oren tersebut tidak mempunyai lubang (seperti di dalam gambar), haa masam lah maknanya okay. Makan pun sambil pejam-pejam matalah jawabnya. Konklusinya, buah oren yang tidak berlubang ni selalunya masam.

Jus Oren Susu Manis Karena semangka itu full air maka saya tidak pakai tambahan air dan hanya ditambahkan susu kental manis plus es batu. Membuat jus mangga dicampur susu sudah menjadi hal lumrah karena perpaduan buah mangga yang manis serta rasa susu yang gurih sangatlah tepat apalagi jika dinikmati saat dingin. Manfaat jus mangga campur susu juga tidak bisa diabaikan karena keduanya mengandung kandungan vitamin dan mineral esensial yang baik untuk menjaga kesehatan tubuh. #SemuaTentangIbu Jus wortel favoritku dari kecil, mami selalu buatin jus wortel. You can cook Jus Oren Susu Manis using 4 ingredients and 3 steps. Here is how you cook it.

Ingredients of Jus Oren Susu Manis

  1. It's of 3 biji oren kecil.
  2. It's 3 of sudu besar susu pekat.
  3. Prepare 50 ml of air masak susu manis.
  4. You need 1 of mangkuk kecil air batu.

Biasanya dicampurin tomat dan sayuran lainnya. Kalau dicampurin susu kental manis ataupun gula, ini spesial dibuatin buat anak"nya. Supaya anak"nya suka dan doyan sayuran. Dari awalnya enneg jadi enak banget.

Jus Oren Susu Manis step by step

  1. Mula mula buka kulit oren. Buang biji oren dengan memicit satu demi satu ulas. Masukkan air dan oren sedikit demi sedikit ke tempat pengisar. Kisar..
  2. Tambah lagi oren, air dan susu pekat, kemudian kisar lagi. Tuang jus tersebut ke dalam gelas, guna tapis..
  3. Masukkan ais. Siap untuk minum..

Jus oren juga mengandung antioksidan kuat yang boleh melindungi kulit dari kerosakkan akibat cahaya matahari, dan pencemaran. Kontra: Minum jus oren terlalu banyak boleh merosakkan enamel gigi. Susu Kalau dah kena kencing manis, anda masih boleh minum macam biasa jangan berlebihan. Pastikan tak ada gula, tak tambah kreamer atau susu. Jus sayuran - Kalau nak ada perbezaan sikit, anda boleh cuba minuman jus sayur-sayuran.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

How to Cook Tasty 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉

Recipe: Delicious Beef Curry Recipe